خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 1 ابوالحسن غفاری پیام نور

جزوه خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 1 ابوالحسن غفاری پیام نور

✓ تعداد صفحه : 44+

✓ مناسب برای: آزمون های پیام نور

✓ امکان جستجو در محتوا

✓ نوع فایل : APK – فایل نصبی اندرویدی

✓ اندروید مورد نیاز: 5.0+


دانللود خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 1 ابوالحسن غفاری پیام نور


توضیحات خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 1 :

✓ با خوندن این جزوه دیگه نیاز به خوندن کتاب اندیشه اسلامی 1 نداری!

✓ فقط یک ساعت وقت بزاری تمومه مطالب مهم رو خوندی.

✓ ما برات تمومی مطالب مهم رو تفکیک کردیم و به صورت خلاصه و گویا و مفهومی و فشرده توی این فایل مطالب رو گنجوندیم.

تصویر نمونه از فایل خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 1 ابوالحسن غفاری پیام نور

چه یک دانشجوی ساده باشید و چه یک پژوهشگر حرفه‌ای، بدون استفاده از مطالب خلاصه شده راه به جایی نخواهید برد.

خلاصه نویسی یا خلاصه برداری – چنان که از نامش پیداست – یعنی کوتاه کردن یک متن. اما هر نوع کوتاه کردنی را نمی‌شود مصداق خلاصه نویسی دانست.  در خلاصه نویسی حرفه‌ای باید پیام اصلی متن حفظ شود و از دست نرود و خوشبختانه ما سعی کردیم در این خلاصه نویسی تمامی مطالب مهم رو برای خوانندگان این کتاب قرار بدهیم و هیچ نکته ی مهمی رو جا نیندازیم.

بسیاری از اساتید و معلمان از شاگردان خود می‌خواهند که متن‌ها، مقالات و کتاب‌های مهم حوزه‌ٔ کاری‌شان را خلاصه کنند. دانشجو با این کار به استاد خود نشان می‌دهد که برای مطالعهٔ آن منبع، وقت گذاشته و نکات کلیدی آن را استخراج کرده است. احتمالاً شما هم در دوران تحصیل خود، خلاصه کتاب زیست، خلاصه کتاب شیمی و مانند این‌ها را تهیه و ارائه کرده‌اید. در دانشگاه‌ها هم، تهیه و تنظیم خلاصهٔ مقالات (خصوصاً‌ اگر کلاسیک یا حجیم باشند) یک تکلیف کاملاً رایج است.

اگر بخواهیم به طور خاص دربارهٔ کتاب‌ها و نوشته‌ها حرف بزنیم، کتاب‌های کمی وجود دارند که مطالعهٔ مکرر متن کامل آن‌ها، ضروری و مفید باشد.

بخش بزرگی از آن‌چه می‌بینیم و می‌خوانیم، لازم نیست دوباره دیده و مرور شود. یادداشت برداری نوعی «تصفیهٔ ورودی‌های ذهن» است. آن چه را خواندیم و نمی‌خواهیم دیگر بخوانیم – و حتی به خاطر بیاوریم – کنار می‌گذاریم و فراموش می‌کنیم و از روی آن بخش‌های محدود و معدودی را که باید همراه ذهن و زندگی‌مان باقی بمانند، نکته برداری می‌کنیم.

اصطلاح حفظ کردن و به خاطر سپردن برای بسیاری از ما چندان دوست داشتنی نیست.

شاید درس‌های حفظی دوران مدرسه باعث شده‌اند که بار این اصطلاح چندان مثبت نباشد.

شاید هم باید اصطلاح حفظ کردن طوطی‌وار را مقصر دانست.

به هر حال، بسیاری از ما حفظ کردن را در مقابل فهمیدن قرار می‌دهیم و وقتی می‌خواهیم دانش و توانمندی کسی را زیر سوال ببریم می‌گوییم او فقط چند کلمه و جمله را حفظ کرده و تکرار می‌کند.

ما هم در آنجا در مورد بی‌توجهی نسبت به تفاوت حفظ کردن و فهمیدن هشدار داده بودیم.

اما نباید به این بهانه‌ها، به سادگی از اهمیت حفظ کردن به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مهارت یادگیری غافل شویم.